Cena – zdefiniowana w polskich złotych kwota wynagrodzenia brutto, uwzględniająca podatek od towarów i usług, która jest należna Sprzedawcy za przeniesienie własności Produktu na Klienta zgodnie z Umową sprzedaży. Cena nie obejmuje kosztów dostawy, chyba że odrębne warunki promocji stosowane przez Sklep Internetowy stanowią inaczej.
Klient – osoba fizyczna lub działająca przez osobę uprawnioną do samodzielnej reprezentacji osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – uprawnienie polegające na zapewnieniu dostępu do Sklepu internetowego, przypisane konkretnemu Klientowi, umożliwiające korzystanie z dodatkowych funkcji lub usług.
Usługi elektroniczne – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
Umowa sprzedaży – zawarta za pośrednictwem Sklepu internetowego lub z wykorzystaniem Środka porozumiewania się na odległość umowa, przez którą Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Klienta własność Produktu i wydać mu Produkt, a Klient zobowiązuje się Produkt odebrać i zapłacić Sprzedawcy cenę, powiększoną o ewentualne opłaty dodatkowe, w tym koszty dostarczenia Produktu.
Produkt – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy sprzedaży, zawartej za pośrednictwem Sklepu internetowego lub z wykorzystaniem Środka porozumiewania się na odległość.
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, o ile umowa ta nie ma dla niej zawodowego charakteru.
Regulamin – niniejszy regulamin określający warunki świadczenia usług drogą elektroniczną oraz sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego lub z wykorzystaniem Środka porozumiewania się na odległość.
Sklep internetowy – usługa korzystająca ze strony internetowej, umożliwiająca Klientom zawieranie Umów sprzedaży oraz świadczenie usług udostępnianych przez Sprzedawcę, dostępna pod adresem internetowym www.eshopito.pl.
Sprzedawca – E-SHOPITO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Tuszynie przy ul. Żeromskiego 57 (95 – 080 Tuszyn), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001023041, NIP 7282871116, REGON 52461877000000 o kapitale zakładowym w wysokości 5 000,00 zł.
Środek porozumiewania się na odległość – rozwiązanie techniczne, umożliwiające indywidualne porozumiewania się na odległość, w tym telefon, poczta elektroniczna, telefaks lub czat internetowy.
Zamówienie – deklaracja woli Klienta, która bezpośrednio wyraża chęć zawarcia Umowy sprzedaży i jest składana za pośrednictwem Sklepu internetowego lub za pomocą środka komunikacji na odległość. Zamówienie określa konkretny Produkt, w przypadku którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy sprzedaży, oraz zawiera dane Klienta niezbędne do ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży.
§ 2
Postanowienia wstępne
Niniejszy Regulamin określa warunki świadczenia usług drogą elektroniczną oraz sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego, dostępnego pod adresem internetowym www.eshopito.pl.
Wskazany w ust. 1 Sklep internetowy prowadzony jest przez E-SHOPITO Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Tuszynie przy ul. Żeromskiego 57 (95 – 080 Tuszyn), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001023041, NIP 7282871116, REGON 52461877000000 o kapitale zakładowym w wysokości 5 000,00 zł, która jest również Administratorem danych osobowych Klientów na potrzeby realizacji sprzedaży i niniejszego Regulaminu. Zakres przetwarzanych danych i inne informacje dostępne są w Polityce Prywatności znajdującej się na stronie https://eshopito.pl/polityka-prywatnosci/.
Ten Regulamin dotyczy zarówno Konsumentów, jak i przedsiębiorców, którzy korzystają ze Sklepu internetowego i zawierają Umowy sprzedaży za jego pośrednictwem lub za pomocą środka porozumiewania się na odległość.
Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy poprzez następujące środki komunikacji:
korespondencję pocztą tradycyjną na adres: E-SHOPITO Sp. z o.o. z siedzibą w Tuszynie Oddział w Tarnobrzegu, ul. Zakładowa 26D, 39-400 Tarnobrzeg;
korespondencję za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail: sklep@eshopito.pl;
połączenie telefoniczne pod nr: 506 509 109.
Zgoda na przyjęcie warunków określonych w niniejszym Regulaminie oraz w odrębnym dokumencie Polityce Prywatności, dostępnym pod adresem, ma charakter opcjonalny, jednakże jest niezbędna do założenia Konta i/lub złożenia Zamówienia przez Klienta.
Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny pod adresem internetowym https://eshopito.pl/regulamin/, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na dowolnym nośniku w każdej chwili.
Polityka Prywatności, o której mowa w ust. 6, dostępna jest nieprzerwanie pod adresem internetowym, w sposób umożliwiający jej pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jej treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na dowolnym nośniku w każdej chwili.
Sprzedawca ponadto wskazuje adres magazynu: ul. Zakładowa 26D, 39-400 Tarnobrzeg, woj. podkarpackie.
§ 3
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu internetowego niezbędne są:
komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu oraz przeglądarka internetowa taka jak Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera lub Safari. Zaleca się korzystanie z najnowszych stabilnych wersji tych przeglądarek, ponieważ strona może działać nieprawidłowo na starszych wersjach;
aktywne konto poczty elektronicznej;
włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript;
w przypadku zawierania Umowy sprzedaży za pośrednictwem urządzeń mobilnych – system operacyjny Android lub iOS.
Przeglądanie dostępnych Produktów nie wymaga zakładania Konta w Sklepie internetowym. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
W przypadku złożenia zamówienia bez zakładania konta, Klient otrzyma status „Gość”. Brak założenia konta uniemożliwia śledzenie zamówienia na stronie Sklepu internetowego. Informacje o przesyłce Klient o statusie „Gość” otrzyma jedynie na adres e-mail podany przy składaniu zamówienia.
Sprzedawca informuje, że korzystanie ze Sklepu internetowego, działającego w sieci Internet, może wiązać się z normalnym ryzykiem, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta, podłączonego do sieci Internet, szkodliwego oprogramowania (np. „wirusy”, „robaki”, „konie trojańskie”) albo pozyskania lub modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia powyższych zagrożeń, Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują jego wystąpienie.
§ 4
Zakładanie Konta
W celu założenia Konta w Sklepie internetowym należy wypełnić formularz rejestracji. Niezbędne jest w tym celu podanie następujących danych:
adres e-mail;
hasło.
Założenie Konta w Sklepie internetowym jest darmowe.
Klient może zalogować się na utworzone przez siebie konto poprzez podanie adresu e-mail i hasła, ustanowionych w formularzu rejestracji.
Zalecane jest stosowanie haseł wcześniej nieużywanych o długości co najmniej 12 znaków, w tym małych liter, dużych liter, cyfr i znaków specjalnych takich jak: !@#$%^&*().
Klient ma w każdej chwili możliwość usunięcia Konta bez ponoszenia jakichkolwiek opłat z tego tytułu. Żądanie usunięcia Konta może zostać skierowane do Sprzedawcy poprzez wysłanie stosownego oświadczenia na adres e-mail rodo@eshopito.plwskazany w niniejszym Regulaminie.
§ 5
Zawarcie Umowy sprzedaży
Informacje dotyczące Produktów dostępnych w Sklepie internetowym, takie jak parametry techniczne, użytkowe i ceny, mają charakter zaproszenia do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1360 z późn. zm.).
W celu złożenia Zamówienia należy:
zalogować się do Sklepu internetowego (opcjonalnie);
wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”;
kliknąć symbol koszyka wraz z podaną Ceną;
dokonać wyboru sposobu dostarczenia Produktu oraz metody płatności, a następnie zatwierdzić zawartość koszyka, poprzez kliknięcie przycisku „Przejdź do kasy”.
zalogować się do Sklepu internetowego lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
na tej podstronie istnieje również możliwość dodania kodu promocyjnego poprzez kliknięcie „Kliknij tutaj, aby dodać swój kod”, otrzymania faktury poprzez zaznaczenie okienka przy „Chcę otrzymać fakturę VAT”, założenia konta, wyrażenia zgody na zapis na newsletter poprzez wpisanie adresu e-mail w odpowiednim polu a następnie kliknięcie „zapisz się”, wybrać inny adres do wysyłki lub dodać uwagi do zamówienia w polu „Uwagi do zamówienia”;
jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz Zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz jego danych adresowych;
Kliknąć przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”;
Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia podawana jest każdorazowo przez Sprzedawcę w podsumowaniu Zamówienia, dostępnym przed potwierdzeniem zakupu.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości zostaje zawarta Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Dodanie Produktu do koszyka przez Klienta nie stanowi jego rezerwacji lub „zamrożenia ceny”.
W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny Produktu obok informacji o obniżonej Cenie uwidacznia się również informację o najniższej Cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Produkt oferowany jest sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej Cenie uwidacznia się również informację o najniższej Cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki. W przypadku Produktów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności, obok informacji o obniżonej Cenie uwidacznia się informację o Cenie sprzed pierwszego zastosowania obniżki.
§ 6
Dostawa Produktów
Dostawa Produktów jest ograniczona do terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionych Produktów:
Inpost Paczkomat;
Inpost Kurier;
Inpost Kurier Pobranie;
Kurier DPD;
Kurier DHL;
odbiór własny w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy.
Koszt dostawy produktów zależy od ich wielkości i wagi. Aby poznać koszt dostawy, należy dodać dany produkt do koszyka, a następnie wybrać preferowany sposób dostawy i płatności. Po dokonaniu tych wyborów, koszty dostawy produktów zostaną wyświetlone na ekranie.
Na stronie internetowej Sklepu Internetowego, Sprzedawca udziela informacji Klientowi odnośnie przewidywanej liczby dni roboczych potrzebnych do zrealizowania Zamówienia i dostawy.
Czas realizacji zamówienia, w przypadku wyboru przez Klienta płatności kartą lub przelewem, liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
W przypadku, gdy Zamówienie obejmuje produkty o różnych terminach realizacji, obowiązuje termin dotyczący produktu, który ma najdłuższy okres realizacji spośród wszystkich produktów objętych zamówieniem.
§ 7
Metody płatności
Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.
Dostępne formy płatności płatności:
płatność przy odbiorze zamówionego Produktu;
płatność za pobraniem;
płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
płatności elektroniczne;
płatność kartą płatniczą:
Visa;
Visa Electron;
Mastercard;
MasterCard Electronic;
Maestro.
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
§ 8
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży
Klient będący Konsumentem może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy sprzedaży bez podawania przyczyny, za wyjątkiem przypadków określonych w § 8 ust. 7 niniejszego Regulaminu.
Uprawnienie, o którym mowa w ust. 1 ma zastosowanie również wobec osoby fizycznej, zawierającej Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Aby dotrzymać terminu, o którym mowa w ustępie 1, wystarczy złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed upływem tego terminu. Termin ten jest liczony od dnia dostarczenia Produktu lub od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług elektronicznych, w zależności od konkretnego przypadku.
Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy, znajdującego się na podstronie Reklamacje I Zwroty w pobieralnym pliku PDF (możliwym do odtworzenia chociażby programem Adobe Acrobat lub przy pomocy niektórych przeglądarkach internetowych), lub też sporządzić w tym zakresie własne oświadczenie.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć na piśmie lub drogą elektroniczną, korzystając z danych kontaktowych Sprzedawcy podanych w niniejszym Regulaminie.
W przypadku przesłania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Klienta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania w/w oświadczenia.
Prawo do odstąpienia nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do Umowy sprzedaży:
o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości;
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
w której przedmiotem świadczenia są Produkt, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi Produktami;
w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o prenumeratę;
zawartej w drodze aukcji publicznej;
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu Produktów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w Umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Przedsiębiorca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta;
o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.
Informacje, czy dany Produkt podlega prawu odstąpienia od umowy, znajdują się dodatkowo w opisie każdego Produktu.
W przypadku zrealizowania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta prawa do odstąpienia od Umowy sprzedaży:
Umowę uważa się za niezawartą;
Sprzedawca zwraca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę;
zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że taka osoba wyraźnie zgodziła się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym złożył Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Produktu, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt;
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
Zwrotu Produktów należy dokonać na adres podany w formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu, tj. E-SHOPITO Sp. z o.o. Oddział w Tarnobrzegu, ul. Zakładowa 26D, 39-400 Tarnobrzeg.
Jeśli z uwagi na specyfikę lub cechy danego Produktu nie można go zwrócić za pomocą standardowej przesyłki pocztowej, odpowiednia informacja dotycząca właściwego sposobu zwrotu Produktu oraz związanych z tym kosztów zostanie podana w jego opisie na podstronie Sklepu internetowego.
§ 9
Reklamacje
Uprawnienia, o których mowa w niniejszym paragrafie przysługują również osobie fizycznej, zawierającej Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z Umową.
W przypadku Produktów używanych, Sprzedawca zawiera w opisie informacje wskazujące na ewentualne wady Produktu bądź jego niezupełny stan, jak również inne informacje określone w art. 43b ustawy o prawach konsumenta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową, jeżeli Klient będący Konsumentem najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w art. 43b ust. 2 lub 3 ustawy o prawach konsumenta oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
W przypadku niezgodności sprzedanego Produktu z zawartą Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z Umową, wartość Produktu zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
Konsument udostępnia przedsiębiorcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt.
Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy, w sytuacji gdy:
Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta, tj. z uwagi na fakt, iż naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy;
Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową, poprzez naprawę lub wymianę Produktu zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;
brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową;
brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta, tj. żądania naprawy lub wymiany Produktu;
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy, Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową.
Reklamację można zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie dane kontaktowe Sprzedawcy.
Zaleca się podanie przez Konsumenta w opisie reklamacji:
twierdzeń dotyczących okoliczności faktycznych stanowiących podstawę reklamacji i przedstawienie posiadanych dowodów na ich poparcie (o ile takowe Konsument posiada), w szczególności informację o rodzaju i dacie wystąpienia wady;
żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu Ceny albo o odstąpieniu od Umowy sprzedaży;
dane składającego reklamację Konsumenta, w tym jego adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej e-mail, na który udzielona zostanie odpowiedź na reklamację;
w przypadku roszczeń pieniężnych – wskazanie numer rachunku bankowego, na który ma zostać spełnione żądane świadczenie.
Przedstawione wymagania są jedynie zaleceniem i nie mają bezpośredniego wpływu na skuteczność reklamacji złożonych pomijając zalecany opis. Niemniej jednak, mogą one przyczynić się do szybszego i bardziej dokładnego wyjaśnienia sprawy.
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania. W przypadku niezachowania 14-dniowego terminu na udzielnie odpowiedzi, uważa się, że Sprzedawca uznał żądanie Klienta za uzasadnione.
Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres: E-SHOPITO Sp. z o.o. Oddział w Tarnobrzegu, ul. Zakładowa 26D, 39-400 Tarnobrzeg.
Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu Ceny. Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową.
W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi Cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
Sprzedawca dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Konsument może powstrzymać się z zapłatą Ceny do chwili wykonania przez Sprzedawcę obowiązków z tytułu reklamacji.
Produkty prezentowane w Sklepie Internetowym mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania są wówczas podawane w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i dołączonej do Produktu.
§ 10
Postanowienia dotyczące Klientów niebędących Konsumentami
Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, wyłączona zostaje odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta niebędącego Konsumentem.
Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi, na Klienta niebędącego Konsumentem przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo Jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi niebędącego Konsumentem oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
W stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem Sprzedawca może ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także może On wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez w/w Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy sprzedaży.
W przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy lub osób działających w jego imieniu, odpowiedzialność ta w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z tytułu ostatniej Umowy sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty 1000,00 zł (słownie: jednego tysiąca złotych).
W stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem, Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi elektronicznych ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn, poprzez przesłanie takiemu Klientowi stosownego oświadczenia.
W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa polskiego.8. Niniejszy § 10 Regulaminu, z wyjątkiem § 10 ust. 1 nie stosuje się do osoby fizycznej, która zawiera Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§ 11
Usługi elektroniczne
Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług elektronicznych, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Usługa prowadzenia Konta w Sklepie internetowym dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Zakładanie konta odbywa się w sposób określony w § 4 niniejszego Regulaminu.
Klient ma opcję otrzymywania informacji handlowych od Sprzedawcy w formie wiadomości wysyłanych na podany przez Klienta adres e-mail (usługa newsletter). Jeśli Sprzedawca uruchomi usługę newsletter, szczegółowe zasady jej świadczenia będą określone w odrębnym regulaminie.
Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu.
W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług elektronicznych z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z korzystaniem z Usług elektronicznych. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
§ 12
Ochrona danych osobowych
Dane osobowe podane przez Klientów są gromadzone i przetwarzane przez Sprzedawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z odrębnym dokumentem, jakim jest Polityka Prywatności.
§ 13
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń, oraz zasady dostępu do tych procedur, są dostępne w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, a także na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod poniższymi adresami:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php,
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą;
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą;
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 14
Postanowienia końcowe
Umowy realizowane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
Z wyłączeniem § 10 ust. 7 niniejszego Regulaminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj.:
zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu;
zmiany zakresu usług świadczonych przez Sprzedawcę;
nowelizacji lub zmiany przepisów prawa;
aktualizacji danych Sprzedawcy (nazwa, adres siedziby, forma prawna, adres e-mail, telefon kontaktowy);
gdy konieczność jego zmiany wynikła z przyczyn od Sprzedawcy niezależnych, których nie mógł przewidzieć wcześniej.
Sprzedawca poinformuje Klientów o treści zmian w Regulaminie nie później niż na 14 dni przed ich wprowadzeniem, przez umieszczenie informacji zawierającej zestawienie zmian w treści Regulaminu na stronie Sklepu internetowego w widocznym miejscu w regulamin sklepu internetowego Informacja będzie utrzymywana w wyżej wskazanych miejscach przez okres co najmniej 14 dni.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terenie Polski.
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 30.08.2023